We zijn er!

6 maart 2020 - Jakarta, Indonesië

Met een beetje smokkelen zijn wij in Batavia (Jakarta) aangekomen. De auto bleek een obstakel te vormen, maar met een boot op Sumatra komen ook! Dus hebben wij besloten om vanaf Singapore naar Palembang te vliegen, de hoofdstad van de provincie Zuid-Sumatra. Terug in moslimland! Geen terrassen met bier maar wel het tropische klimaat wat wij nu al een tijdje gewend zijn. De highlights van de stad bekeken en kennis gemaakt met de super aardige bevolking. Heerlijk gegeten in het hotel en plannen gemaakt voor de verdere reis. Daar waren we eigenlijk snel klaar mee; 24 uur in de bus richting Jakarta zagen we niet zo zitten na verwend te zijn door onze Landcruiser. Dus toch maar weer een ticket gekocht naar Jakarta. Noem het smokkelen, maar het gaat om het einddoel! Batavia! En daar zitten we nu dus. Vandaag naar Buitenzorg (Bogor) geweest met de trein. Door het park gelopen van het paleis en heerlijk gegeten. Een aantal mensen tegengekomen die nog een beetje Nederlands spreken. Wat een reis is het geweest. We zitten nu aan het zwembad van het hotel de afwikkeling van onze reis te regelen. Frank gaat terug naar huis; niet de hele familie is tenslotte langs geweest. Ik bedacht mij ineens dat ik nog nooit op Bali ben geweest (ja ernstig) en nu wel heel dichtbij ben. Dus maak ik nog even een sidestep naar een ander Indonesisch eiland. Manila en Palawan om Anita op te zoeken werd wat krap. Vandaar. Dus volgende week is Frank thuis en zit ik op Bali. Hier houdt wel het reisverslag van onze roadtrip op. Er komt nog wel een eind verhaaltje als we weer thuis zijn. Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van de verhalen, foto’s en filmpjes. XP

1. Roel:
    6 maart 2020
    Mission completed mannen, chapeau!!! In een woord "geweldig. Inderdaad genoten van alle verhalen, foto's en video's. Geniet nog even van Indonesië en Frank goeie reis terug naar NL.
  2. Jos:
    Geweldig mannen.
    Top prestatie, zeker dat stuk door Iran en Pakistan.
    Heb ervan genoten
  3. Wendy:
    6 maart 2020
    oh mannen wat heb ik genoten van jullie verhalen en foto's! maar kan ook niet wachten jullie weer live te zien! Frank goed reis terug en Paul geniet van Bali! ik zou nog even in het lekkere weer blijven als ik jou was!! xx
  4. Karen:
    6 maart 2020
    Wow, ongelooflijk dat jollie er (al) zijn, het lijkt alsof de afgelopen maanden voorbij zijn gevlogen! SUPER dat het gelukt is en dat jullie zo'n prachtige en onvergetelijke reis achter de rug hebben, hoe bijzonder is dat! Jullie reisverhalen met foto's waren zo leuk om te lezen. Paul: geniet nog heerlijk van Bali en de warmte, en Frank: bijna welkom thuis! Tot heel gauw ziens weer mannen! XX
  5. Els:
    6 maart 2020
    Wat een bofferds zijn jullie toch! Zonder echte tegenslag zo’n reis maken is wel uniek. Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en natuurlijk de vele prachtige foto’s bekeken. Jammer dat ik niet weet hoe ik die op mijn televisie in het groot kan krijgen. Misschien lukt dat nog wel.
    Tot spoedig ziens!
  6. Menno:
    Wat een mooie tocht.... nu maar "uitrusten" op Bali.... gr. Menno
  7. Marjon Brüggen:
    6 maart 2020
    Wat een geweldige reis hebben jullie toch gemaakt. Super dat het allemaal zo voorspoedig verlopen is.Wij hebben hier thuis onwijs genoten van al Julie reisverhalen. Paul geniet nog lekker op Bali.
    Kusje van je zusje😃😃
  8. Odin:
    6 maart 2020
    Heren, een prachtige ervaring rijker. Fantastisch. Heb met veel belangstelling jullie reisverhalen gelezen en de foto's bekeken. Was erg leuk om jullie nog wat verdwaasd en onwennig op jullie eerste avond van de grote trip in het familiehotel in Hannover te treffen en met elkaar te praten over wat jullie daar bracht en de reis naar toe ging? Als ik de reisverhalen lees, denk ik er nog regelmatig met plezier aan terug. Hartelijke groeten van de sporttechnische adviseur, die een kijkje ging nemen bij volleybalwedstrijden op een 'glazen sportvloer'. All the best Frank en Paul!
    Gr. Odin
  9. Natascha:
    6 maart 2020
    Mooie reis geweest jongens, goede herinneringen leuke verhalen en foto’s gezien, geniet nog even voordat de terug reis aanbreekt
  10. Monique van R:
    6 maart 2020
    Ja Bogor. Zijn wij nog samen heen geweest. Wat een avontuur wat een mooie reis na een hele mooie vlieg carrière. Jullie schrijven alle 2 hartstikke leuk en ook heel beeldend. Frank wel thuis en Paul geniet nog lekker op Balie. Tot snel in Amsterdam 💋
  11. GE schouten:
    9 maart 2020
    geweldig zo'n ervaring, hebben jullie maar mooi gedaan. is de reislust nu in jullie aderen gaan zitten?
    fijn om Frank straks weer in levende lijve te zien.
    wel thuis,
  12. Michiel:
    11 maart 2020
    Supervet dat het allemaal goed gegaan is! tot snel!