Asperges?

13 november 2019 - Göreme, Turkije

De wegen in Turkije zijn zo goed dat we besloten de 600 km van Alanya naar Cappadocia in één keer te rijden. Anders hadden we moeten overnachten in Konya; weer een grote stad. We zijn er wel doorheen gereden en tot de conclusie gekomen dat we niet veel zouden missen. Doorgereden dus naar het prachtige Cappadocië, in het bijzonder het plaatsje Göreme. Bij aankomst al een prachtig zicht op Pigeon Valley. Om niet weer de auteursrechten van iemand te schenden verwijs ik graag naar Wikipedia voor de achtergrond. Het is een prachtig landschap volledig natuurlijk gevormd. Wel fijn dat het seizoen een beetje over is. Daardoor is het niet druk. Wel een beetje uitgestorven ‘s avonds. Populair is hier een ballonvaart. In de zomer is het een soort Joure in Turkije! Wij hebben de eerste avond een wandeling gemaakt bij het licht van de volle maan door Rose Valley. Werkelijk prachtig! De volgende morgen auto ingepakt en klaar gemaakt voor de laatste hike door Love Valley. Een prachtig schouwspel van rotsformaties, geërodeerd door de elementen tot een soort asperges. Of toch iets anders (Love Valley toch?) Ze worden ook wel de ’cock rocks’ genoemd maar dat klinkt zo niet-gender-neutraal. De foto’s spreken voor zich. Werd uiteindelijk toch weer een wandelingetje van zo’n 10 km. En dat alles bij wederom prachtig weer. Vergeet ik nog te melden; die rotsen (punten) werden al vanaf de prehistorie bewoond. Tot ongeveer 1950. Inmiddels is het UNESCO erfgoed. Nu ik dit schrijf is het 1400 uur en we rijden alweer een uurtje verder naar het oosten. Voor vandaag waarschijnlijk de stad Sivas als eindbestemming. Wordt vervolgd. XP.

1. Els:
    13 november 2019
    Wat een hoeveelheid reisindrukken hebben jullie al achter de kiezen! En het ene landschap is nog mooier dan het andere. Maar wat ik mis zijn bomen en bossen. Zijn die er niet? Groetjes van Els
  2. Marjon Brüggen:
    13 november 2019
    Wat ziet dat er allemaal gaaf uit zeg. Super hoor. Wat is dat toch leuk om op deze manier een land te leren kennen, en wat heerlijk dat het steeds zulk mooi weer is. Liefs Marjon.
  3. Laura van der Willigen:
    13 november 2019
    Wat een belevenis dit zeg, grandioos met volle maan, wel heel bijzonder. Alweer een feestje hoor 👍🥂🍾 goeie reis verder groetjes Laura. Voor ons ook genieten.
  4. Wendy:
    14 november 2019