Bye bye Thailand!

14 februari 2020 - Penang George Town, Maleisië

Zoals jullie hebben kunnen zien zijn wij inmiddels in Maleisië, het eiland Penang om precies te zijn. Maar we gaan nog even een paar dagen terug. Het laatste verhaal eindigde bij onze aankomst in Ao Nang, vlakbij Krabi. Een totaal andere setting dan het drukke Patong beach op Phuket. Voor mij is het allemaal nieuw; ik kende tot nu eigenlijk alleen Bangkok. Dus moest ik, voor mijn opvoeding, wel naar Koh Phi Phi. Frank kent dat allemaal dus ik ben alleen gegaan. Prachtig eiland maar wel erg druk. Ladingen toeristen met ladingen rol koffers die allemaal hun weg zoeken naar de juiste Ferry of longtail. Niets mis mee maar het geeft wel een vertekend beeld van de schoonheid van deze eilanden. Het is niet voor niets dat Maya beach al een tijd gesloten is om de natuur de kans te geven zich te herstellen. Dit strand blijft de komende twee jaar nog wel gesloten. Blijft het feit dat het een heerlijke dag was op het water. Plannen maken voor het verloop van onze reis door Thailand. Verder naar het zuiden is niet veel meer te beleven, zeker niet als je het relaxte Thailand hebt leren kennen. Verder naar het zuiden wordt het steeds meer islamitisch. Niets mis mee, maar wel anders. Dus besloten wij om naar Koh Lanta te gaan. Een eiland ten zuiden van Krabi, makkelijk te bereiken met een ferry-rit van 20 min. En de auto mag gewoon mee. Wat een leuk eiland is dit! Niet alleen heel mooi maar ook gezellig en niet zo druk. Prachtige stranden, weer heerlijk eten en nog steeds fantastisch weer. Nog even over het eten; de Thai doen er alles aan om het de toeristen naar de zin te maken. Dat betekent dat ze ook alles koken. Op het menu staan dan Thaise gerechten ( altijd heerlijk) pasta’s, pizza’s, hamburgers en meer westers eten en allemaal goed! Na de zoveelste curry heb je wel eens trek in een pasta; kan hier heel erg goed. Ik vind dat knap van die mensen. De eerste dag op Lanta een trip geboekt om op 4 eilanden ta gaan snorkelen. Lekker weer een dagje op het water. Harde wind, dus droog hielden we het niet op de longtail. De volgende dag weer op de scooter het eiland rond. Inmiddels hebben we er al heel wat km opzitten op deze scooters. Laat in de middag nog even op het strand gelegen en de dag verder gevuld met de noodzakelijke kappers bezoekjes en massages. En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle interessante mensen die je tegen komt en spreekt. Alles bij elkaar is Thailand toch wel een geweldig vakantieland. Onze permit liep af op 15 feb. Dat betekent dat we op die dag uiterlijk het land dienen te verlaten. Van Lanta in één ruk naar de grens is wat te veel dus we hebben een tussenstop gemaakt in Hat Yai. Een pitstop zeg maar. Aankomen, inchecken, uurtje luieren, eten en slapen. Er was nog even discussie over welke grensovergang we zouden nemen maar toch maar besloten om die te nemen die op de permit stond. Dat hadden wij ten slotte destijds in Laos beloofd aan de officials aldaar. Ook al was die route 130 km langer hebben wij daar geen spijt van gehad; de crossing ging super snel. Paspoorten gestempeld, carnet afgetekend en doooor! De hele border-crossing bij Betong van Thailand naar Maleisië duurde minder dan een half uur. I like! Vanaf de grens was het nog ruim 100 km naar Penang. Prima hotel geboekt en vanaf ons balkon op het westen op de 23ste verdieping hebben we een prachtig uitzicht over zee. En morgen? Scooteren maar weer. Het is vandaag 14 februari. Wat was er ook alweer op deze dag? Ineens weet ik het weer nu ik al die rozenblaadjes op m’n bed zie liggen. Vanaf nu wordt het een beetje spannend. Hoe gaat het vervolg van de reis? Op 22 feb hebben we al geboekt in Kuala Lumpur; dat staat vast. En daarna? We houden jullie op de hoogte natuurlijk. XP.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wendy:
    14 februari 2020
    Wauw ziet er gaaf uit daar! En ik zie dat de selfiestick al helemaal eigen is 🤗 happy valentine 💞
  2. Els:
    14 februari 2020
    Wat een reis en wat een mooi weer! Ik zit thuis en ziealleen maar grijze luchten. Dus ik zou ook wel naar Thailand willen... in gedachten dus. Veel plezier en succes met jullie trip.
  3. Arthur:
    15 februari 2020
    Ziet er zonnig uit daar, mannen! Staat het Golden Sands hotel daar nog (op Penang)?