Iraanse hippies

29 november 2019 - Qeshm, Iran

Zoals ik al afsloot in mijn laatste verhaal, zijn wij donderdag 28 nov. naar Hormuz gevaren. Duurde ongeveer 45 min. Qua natuur een prachtig eiland. De kleuren van de bergen zijn zo divers dat het lijkt op een grote berg van kruiden van verschillende kleuren zoals je die ook op de bazaar ziet. Met onze lokale simkaart een ‘hotel’ geboekt voor twee nachten. Tussen haakjes omdat het erg tegenviel. Vreemd van dit mooie volk; aan onderhoud wordt weinig aandacht besteed. Oké, het is arm, zeker Hormuz, maar met wat simpele dingen maak je er wat meer van. Leeg op z’n minst de vuilnisbakken (wc papier mag hier niet door het toilet) Wat zijn we toch verwend! Daarom is het zo goed om af en toe weer terug te gaan naar de basics. Maar goed; tot zover mijn gevoel. In het donker het eiland rond geweest op zoek naar het vertier. Helaas onverrichte zaken weer terug. Hormuz is een eiland waar lokalen naar toe gaan om wat vrijheid te ervaren. Beetje hippie-like kamperen op het strand. Beetje chillen met vrienden en familie. Voor hun heel bijzonder, voor ons zo gewoon en toegankelijk. Toch maar besloten om 1 nacht te blijven. Vandaag (de 29ste) na weer een rondje eiland op de fiets de 1500 ferry weer terug genomen naar Qeshm. Gaan we morgen op ons gemak weer richting het vaste land, Bandar Abbas. Gaan nu genieten van 2 biertjes die we nog hebben. Zie de foto’s en tot snel. XP