Island hopping Iran

27 november 2019 - Dargahan, Iran

Het internet werkt als een knipperlicht. Nu werkt het weer dus even een verhaal en wat foto’s. Waar waren we gebleven? Kish. Nee; we hebben geen criminelen gezien. Alleen aardige mensen. Op de 26ste terug gegaan naar het vaste land op weg naar Bandar Abbas. Bandar is trouwens het Perzische woord voor haven. 80 km voor Bandar Abbas ligt Bandar-e-Pol. Daar kun je de Ferry nemen naar het eiland Qeshm. Duurt slecht 10 min. Dat hebben we maar gedaan. Ook hier weer een gedegen controle van alle papieren maar het ging redelijk soepel. Om een uur of 6 aangekomen in het hotel in Dargahan. Na het eten nog even naar de hoofdstad gereden: Qeshm. Wij wilden tanken (diesel) maar dat is allemaal niet zo eenvoudig hier. Je hebt een pas nodig die wij niet kunnen krijgen. Iedereen helpt. Op een gegeven moment krijgen wij een telefoon aangereikt met aan de andere kant een Nederlander. Jorn! Die waren wij toch tegen gekomen in Shiraz? Wat een toeval weer. Vandaag over dit prachtige eiland gereden bij een temperatuur van nog steeds 27gr. Mijn telefoon stroomt vol met nummers van Iraniërs. Frank had het vandaag over de bakermat van de beschaving. Nou, wat ons betreft ligt die inderdaad hier. Prachtige dingen gezien vandaag. De foto’s spreken voor zich. Vandaag hebben wij ons verwend met iets lekkers; het is tenslotte de verjaardag van mijn kleine zusje (en vader) Morgen staat het volgende eiland op het programma: Hormuz. Zoals de titel al aangeeft; de eilanden van Iran; een soort wadden, maar dan heel anders. Kijk naar onze route van de tracker onder PROFIEL op de pagina en de foto’s natuurlijk en oordeel zelf! Salaam! XP

1. Wendy:
    27 november 2019
    wat is het toch heerlijk om jullie verhalen te lezen! geniet van het biermoment! xx
  2. Paul:
    27 november 2019
    Avontuur bestaat nog. Jullie maken elke dag dingen mee die voor ons uniek zijn. Fijn dat we jullie reis kunnen volgen!