De kust van Zadar

26 oktober 2019 - Zadar, Kroatië

Vandaag een rust dagje dus lekker chillen in Zadar.

Deze morgen onszelf getrakteerd op een eigengemaakt ontbijtje op het zonnige terras van de B&B, eigenlijk dus gewoon een B zonder B! even stoeien met de cafetiere om de juiste sterkte van de koffie te bepalen maar na de tweede keer was het prima koffie, nu weten we dus ook hoe dat moet als we zometeen op het politie bureau in Zahaden-Pakistan onze eigen koffie moeten zetten! Zoals ik gisteren al meldde, hoogste tijd voor de was dus de was weggebracht naar de wasserette en in de tussentijd 2 prachtige mountainbikes gehuurd, super fietsjes met echte schijfremmen en 21 versnellingen en ja hoe kan je de omgeving beter bekijken dan op zo’n mountainbike, werkelijk de hele kust langs gereden en op sommige stukken hadden we de mountainbike ook echt nodig over de prachtige bospaadjes door de olijfboomgaarden, de olijven waren blijkbaar rijp want op diverse plekken werden de olijfbomen met een hark te grazen genomen zodat alle olijfjes op een net onder de boom vielen. Wat een prachtige kust hier en wat een heerlijke temperatuur nog zo laat in oktober, ook het water was nog aangenaam, Paul kon nog even een frisse duik in de Adriatische zee nemen want die had zijn zwembroek wèl meegenomen! Na z’n 45 km fietsen langs de kust gecombineerd met  diverse bezoekjes aan pittoreske barretjes de was weer opgehaald en opgevouwen. Zometeen nog even genieten van de prachtige zonsondergang met een glaasje wijn op het dakterras van de B&B (valt nog niet mee een beetje droge wijn hier te vinden, maar met Kut Jevo op het etiket moet het goed komen) en dan morgen weer door naar Split! HGFP

1. Marjon:
    26 oktober 2019
    Wij genieten veel van al jullie mooie verhalen. Wat super dat het weer zo meezit. Goede reis morgen naar Split.
    Liefs Marjon & Bas
  2. Monique:
    27 oktober 2019
    Ipv elke dag op Facebook kijken, kijk ik nu op jullie reis blog, super leuk! Hoe gaaf om op zoveel mooie plekken (dichtbij) te komen. Ik geniet iig van jullie verhalen, foto’s en de route. Goeie reis verder. Dikke kus van mij. Monique
  3. Laura van der Willigen:
    27 oktober 2019
    Wat een lekkere reis, top mannen " so far so good" . Heel leuk om " mee te rijden"
    Kroatië , ook leuk om weer te zien. Succes groetjes Laura
  4. Monique:
    28 oktober 2019
    Goed verhaal mannen. Ik reis mee met jullie avonturen👌🏻