No more Salaam!

17 december 2019 - Delhi, India

Dag lieve volgers. Heeft even geduurd maar daar zijn we weer. Waar waren we gebleven? Islamabad. Vandaar naar Lahore gereden. Dat viel een beetje tegen door het weer. Regen! Zo’n stad verandert dan van een stoffige bende in een blubber bende. Na een korte tour door de stad terug naar het hotel. De volgende dag (13 dec) naar de grens gereden. De beroemde Wagah-border. Wij beginnen al aardig gewend te raken aan alle formaliteiten aan de grens. Duurde ook nu weer een kleine 2 uur.  Om niet in het donker een hotel te hoeven zoeken zijn wij meteen doorgereden naar Amritsar. India! Even geen moslim land. Ligt zeker niet aan de mensen maar het geloof brengt wel wat beperkingen met zich mee vind ik. Amritsar is natuurlijk bekend van de gouden tempel; het heiligste voor de Sikh’s. Wij waren daar op een zaterdag. Heeeeel druk maar wel indrukwekkend. Ook ik zit veel op Wiki om mijn geschiedenis achterstand een beetje in te halen. Na het bezoek aan de gouden tempel zijn wij terug gereden naar de grens Pakistan/India (Wagah-border) om de ceremonie te bekijken. Zie de video. Inderdaad silly walks. Het is een uit de hand gelopen ceremonie van het strijken van de vlag rond sunset. Wel heel leuk om te zien. Met ons vonden duizenden Indiërs en Pakistani dat ook. Omdat wij Amritsar-Delhi een beetje teveel vonden om op één dag te rijden hebben we besloten om een tussenstop te maken in Chandigarh, de hoofdstad van Punjab. Hotel, eten, leuke gesprekken en door de volgende ochtend naar Delhi. We krijgen een gast; Sabina komt naar Delhi om een stukje met ons mee te gaan op de roadtrip door India. Zij brengt een goodiebag voor mij mee van Anita; de schat! Op 16 dec ingecheckt in het Hyatt. Bringing back memories. Net gehoord van een paar Lufthansa crewleden dat de crewroom nog steeds operationeel is; roken drinken en feesten. Tja gemist dus! Sabina is geland in de nacht van 16 op 17 dec. Frank heeft haar opgehaald. Gisteren naar Hauz Khas village geweest. Daar gingen we vroeger altijd eten bij een  restaurant met dakterras. Bestaat nog steeds al heet het nu anders. Leuk om weer te zien na al die jaren. Vandaag zijn Frank en Sabina de stad in geweest. Ik heb de gym bezocht. Na twee nachten Hyatt-luxe gaan wij morgen weer door. Jaipur is de volgende bestemming. The pink city. We leven dan 18 dec. Jakarta here we come! Houden jullie op de hoogte. Had ik al verteld dat de Indiërs nog gekker zijn op de weg dan wie dan ook? Wij passen ons aan. XP

1. Monique van R:
    17 december 2019
    The good old days. Super leuk India. Het dakterras is zeker bekend en het was daar altijd heerlijk zitten. Vanuit Bombay zwaai ik naar jullie. Lieve kus en reis met veel plezier verder x
  2. Wendy:
    18 december 2019
    heb je de gym alleen bezocht of heb je er ook nog iets gedaan??? wij trainen nu wel eindelijk extra hard zo zonder jou :-) ... (maar met zn 4-en is toch leuker)
    xxx
  3. Natascha:
    18 december 2019
    even een inhaal actie gehad om al jullie verhalen te lezen, wij waren er namelijk ook even een maandje tussen uit, Jullie hebben leuke dingen meegemaakt en veel geduld moeten hebben. Nog een mooie reis verder en geniet van alles.
  4. Ferd van Beeck:
    19 december 2019
    Frank, Wat ontzettend gaaf zeg! Geniet van het vervolg. Groet, Ferd
  5. Danny Leppers:
    21 december 2019
    Heerlijk om jullie verhalen en bijbehorende fotos tot je te nemen. Mooie trip en geniet met teugen. Doe Sabina een kus van me X