Thailand in!

4 februari 2020 - Khao Sok, Thailand

Het is alweer een paar dagen geleden dat we Bangkok achter ons hebben gelaten. Het uitzicht in de achteruitkijkspiegel is veranderd; Casper ‘tript’ met ons mee richting Hua Hin. Daar zijn wij twee nachten gebleven. Een prachtig appartement gehuurd en meteen de scooters geregeld voor het lokale vervoer.  Donderdag ( 30 Jan.) een heerlijk stranddagje gehad. Het terugbrengen van de scooters had nog wat voeten in aarde maar dat bleek op een misverstand te berusten. Vrijdag vertrokken naar Koh Samui. Wij waren nog net op tijd om de 1600 uur boot naar het eiland te nemen. De ferry doet er 11/2 uur over en om half zes waren wij dus op Samui. Inchecken in het hotel en aan de Chang. Gegeten in de stad, Chaweng Beach, het uitgaansgebied van Samui. Een feestje op het strand mocht niet ontbreken.......De volgende dag weer scooters gehuurd en het eiland rond geweest. Wat een heerlijk eiland is dit en wat een heerlijk weer. De volgende dag naar het strand geweest en daar zijn we Tobias en Suzan tegengekomen. Dat werd dus weer een gezellige Chang-middag! Nog één avond in Samui en weer heerlijk gegeten. De volgende ochtend scooters weer ingeleverd en richting de ferry-pier voor de weg terug naar het vaste land. Wij hadden een trip geregeld in Khao Sok. Een national park in de jungle. Vandaag (4 feb.) een leuke tour gedaan over het stuwmeer in het national park met een zogenaamde long-tail. Voor de niet-kenners: een smalle, snelle en lange boot met een grote motor achter op het dek. Kijk de foto’s maar. Het was echt prachtig; mooie natuur en een leuke mix van een beetje hiken en relaxen. Casper geniet er ook van. Altijd gezellig om hem erbij te hebben. We zijn net terug in het hotel waar ik nu dit verhaaltje schrijf. Morgen is het weer inpakken en doooooor! Naar Phuket gaat het worden. Een rit van zo’n 170 km. Niet te lang dus. Daar zullen we ook drie nachten verblijven en Casper op 8 feb. afleveren op het vliegveld aldaar voor zijn terugvlucht naar huis. Maar, daarover in een later verhaaltje meer. Was het voor nu, check de foto’s en tot snel. XP

1. Natascha:
    4 februari 2020
    Ziet er weer gezellig uit en een mooie omgeving, geniet ervan en nog een goede reis verder, op naar het volgende verhaal