Zadar-Dubrovnik-Budva

28 oktober 2019 - Budva, Montenegro

Sorry KLM; we wijken een beetje af van de route maar dat hadden we al gemeld. Het weer aan de Adriatische kust is zo mooi dat we nog een beetje in deze buurt blijven. Afgelopen zondag zijn we uit Zadar vertrokken. Het eerste idee was om naar Split te gaan maar dat is best wel een grote stad. Dubrovnik leek ons een beter idee. Een route gekozen langs de kust. Wat is het hier mooi! Onderweg geluncht met de inkopen van de lokale supermarkt en het tafeltje van Frank plus onze stoeltjes. Een scène uit “we zijn er bijna” zeg maar....Even tussendoor; heel tevreden over de tank ( de Landcruiser dus) en over het gezelschap. We hebben elkaar de hersens nog niet ingeslagen. Bij aankomst in Dubrovnik onze eerste slechte ervaring met een booking via Booking. com. Maar Den Haag heeft het prima opgelost. Een mooi hotel op een fantastische lokatie. loopafstand naar de oude stad. Die avond de stad ingelopen om wat te eten. De volgende dag zou een citytour volgen. Na het ontbijt hebben we dat ook gedaan ( zie de tracker) Wat een fotogeniek dorp is dit! Wij hebben de gelegenheid gehad om wat mooie plaatjes te schieten maar in de zomer is het een gekkenhuis. Ladingen toeristen en wandelen in een mega-file. Per dag komen er in Dubrovnik een paar grote cruiseschepen. Imagine! In het zonnetje (25gr) een biertje gedaan en door naar mijn favoriete badplaats Badva. Dat kennen jullie vast. Ligt in Montenegro. Volgens sommigen is de Montenegrijnse kust van de Adriatische zee het mooist. Mooi appartement gevonden vlak bij het strand. Straks de stad in om wat te eten en morgen zien we wel weer. Als het weer nog steeds zo mooi is blijven we wellicht nog een dag langer en gaan woensdag richting Thessaloniki. De route zal door Albanië gaan. De voorspelling is dat het dan gedaan is met de goeie wegen. Gaan we voor het eggie! Tot zover. Liefs van ons en zie de foto’s. XP

1. Wendy:
    29 oktober 2019
    wat prachtig allemaal! Ik zie een nieuwe plek om te moutainbiken volgende keer!!x
  2. Natascha:
    29 oktober 2019
    Goed bezig, mooie plaatjes daar en nog steeds goed weer, mooie dag vandaag en het volgende verslag
  3. Els:
    30 oktober 2019
    Dank zij de mooie foto’s en jullie reisverslagen geniet ik mee van de reis. Het is hier de afgelopen dagen ook zonnig weer geweest. Dat is binnenkort voorbij maar dan kan ik de hele winter nog plezier beleven van jullie avonturen.
    Els