OV

29 februari 2020 - Bangi, Maleisië

Het is vandaag zaterdag 29 februari en we zitten in de bus! Gisteren afscheid genomen van de familie Schouten (behalve Frank dan) en van de auto hebben we afgelopen woensdag al afscheid genomen. Het was een heerlijk weekje in een voor ons bekend hotel; het KLM Crew-hotel. Nog even iets over de auto. Het bleek dus echt heel moeilijk, zo niet onmogelijk, om de auto in Sumatra te krijgen. Wij hebben toen maar besloten om de auto rechtstreeks naar Nederland te verschepen. Dat leek ons sowieso makkelijker vanuit Kuala Lumpur dan vanuit Jakarta. Dus zijn wij na aankomst in KL (op zaterdag) de maandag meteen naar Port Klang gereden om een expediteur te vinden. Ik zal jullie niet teveel lastig vallen met de details, maar vrij snel hadden wij beet bij een bedrijf met een snel schakelende Chinese dame. Om een lang verhaal kort te maken; woensdag stond de auto in de container, donderdag is hiJ naar de haven getransporteerd voor douane controle en op 4 maart gaat hij aan boord van de Jules Verne voor transport naar Rotterdam. En daar stonden we dan; autoloos! Zoals Frank al eerder meldde bij een foto; de auto heeft ons nooit in de steek gelaten. Nergens problemen ondervonden met of aan de auto. Zoals gezegd waren de Schoutentjes op bezoek. Eline had een Kuala Lumpur aangevraagd en Sabina en Victor waren mee. Gezelligheid alom. Ouderwetse crewborrels meegemaakt met leuke (ex) collega’s. Omdat we toch in Jakarta willen eindigen is het vanaf nu met het ov. Vanochtend uitgecheckt in het hotel en we zitten nu in de bus naar Singapore. Een rit van een uur of 5, alhoewel ik daar mijn bedenkingen over heb in verband met de file waar we inzitten. We zullen zien. Het volgende plan is in ieder geval om te vliegen van Singapore naar Palembang op Sumatra. Een Ferry bleek namelijk ook geen optie. Vanaf Palembang zien we wel weer en zullen wij jullie natuurlijk op de hoogte houden. Weinig foto’s van mijn kant de laatste paar dagen, die al etend, drinkend en luierend zijn doorgebracht. Misschien dat Frank nog wat plaatjes heeft die door de censuur zijn gekomen. Het laatste stuk van de reis is aangebroken. Singapore is nog bekend terrein maar daarna wordt het nieuw voor mij. Leuk! Tot het volgende verhaaltje. XP

1. Berry:
    29 februari 2020
    Veel plezier met de laatste staart van jullie geweldige reis.
  2. Els:
    29 februari 2020
    Niet veel wereldreizigers zullen zoveel familie en vrienden op hun reis op bezoek hebben gekregen ! Wel heel leuk natuurlijk.
    Ik wens jullie nog veel plezier (en zo mogelijk nog wat bier) tijdens jullie verblijf in de gordel van smaragd.
  3. GE schouten:
    5 maart 2020
    nog heel veel plezier samen op jullie laatste autoloze traject. wij bestellen hier wat mooi weer voor je, want hier heb je qua weer helemaal niets gemist.