Bangkok

30 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Reisverslag van Eline.

Deze aflevering speelt zich af in BANGKOK! Ten eerste het grapje van Victor “Waarom moet je in Bangkok niet zijwaarts door een deur lopen? Cause you “Bangkok…!” hihihi.
Deze vlucht naar Bangkok had ik (Eline) speciaal aangevraagd om mijn vader Frank en Paul op te kunnen zoeken in het zonnige verre oosten :). Ik werk namelijk sinds juli 2019 bij KLM als stewardess, hiervoor stond ik in de klei te scheppen als archeoloog.

Het grote verrassingselement van deze reis is dat ik stiekemiesmiekemie mijn broer Victor heb meegenomen zonder dat Frank hiervan op de hoogte was. hihihi. Ik had Frank verteld dat hij mij in het hotel moest verwelkomen omdat ik iets had meegenomen wat de moeite waard was om op te wachten. Maar Frank was nog in de stellige overtuiging dat ik nog niet lang genoeg bij KLM in dienst was om mensen mee te kunnen nemen als +1 op mijn reizen. Nou verassing, dat was ik dus wel!

Toen de crewbus bij het hotel aankwam is Victor snel ongezien de bus uit geslopen (dit gaat uiteraard gemakkelijk want de beste man is slechts 2.04 M. dus ongezien wegsluipen is zo gepiept). Vervolgens liep ik met opengespreide armen en in mijn hoofd zeer romantische filmmuziek in slowmotion rennend op mijn vader af, die op zijn beurt in gebruikelijke Hollandse nuchterheid mij een stevige handdruk gaf… Nee natuurlijk niet, we omhelsden elkaar innig!! En wie kwam daar aangelopen? Victor! De verbazing was groot “maar hoe dan, hoe kan je nu hier zijn, ik begrijp het niet” stamelde Frank. Een groepsknuffel in de Thaise zon volgde tot de zweetdruppels ons uit elkaar dreef. Uiteraard volgde een leuk fotomoment, helaas had Frank de 25 kilo drop die was overgekomen uit Nederland al snel te pakken gekregen en staat hij met malende kaken op ieder van deze foto’s met als gevolg dat het lijkt of hij geëmotioneerd is. Vrees niet, het is de taaie drop die er bijna een vulling uittrekt. Desbetreffende foto’s zijn uiteraard bijgevoegd in onderstaand beeldmateriaal.

Victor en ik zijn beide vaak met Frank mee gegaan op tripjes naar Bangkok en daarmee is het echt een van onze favoriete bestemmingen. En laten we even eerlijk zijn, wat wil een mens nog meer dan op een druilerige treurige Nederlandse winterdag in januari er even een weekendje tussenuit knijpen om op een zonnige bestemming aan de andere kant van de wereld cocktails te gaan drinken, een duikje in het zwembad te nemen en vervolgens de gezinshereniging voort te zetten onder het genot van wat alcohol….. Ik kan zeggen dat het zeker weten een zeer aangename tijdsinvulling was ;)

BANGKOK: Vooral veel geconsumeerd; Chang bier, cocktails en springrolls vormen hierin een duidelijke top 3. Weinig aan kunst en cultuur gedaan, maar dat kan mijn archeologenhart prima aan. Verder hebben Frank en Victor de bloemetjes natuurlijk flink buiten gezet toen ik al braaf gewassen en gestreken in mijn zachte hotelbedje mijn walletjes aan het wegslapen was. Bij deze nachtelijke avonturen ook bewegend beeldmateriaal!

1. Monique van R:
    1 februari 2020
    Wat een super verassing voor Frank. Leuk geschreven ook Eline. Wie weet vliegen wij nog eens samen☘️ Veel vlieg plezier nog!
  2. Natascha:
    1 februari 2020
    Wat een leuke verassing voor Frank, ook al was het kort. Toch leuk om elkaar weer even te zien na al die weken van huis voor ze, mooie verhalen iedere keer weer, net als de foto’s goede reis verder Frank en Paul.
  3. GE schouten:
    10 februari 2020
    zo leuk om samen te zijn!!! Top verrassing Victor!