Camper tour

8 januari 2020 - Monywa, Myanmar

Wij zijn nu twee dagen in Myanmar. Wat een verschil met India. De rust is terug! Mijn eerste indrukken zijn positief. Allereerst het rijden in dit land; weinig tot geen verkeer en prima wegen. Tot voor kort waren de auto’s hier heel erg duur. Er zijn er gewoon niet zo veel. Kinderen gaan op de fiets naar school of lopen en verder wat brommers. Prachtige natuur en de relaxtheid straalt er van af. Wij zijn nu ook aangekomen in het lekkere weer. Op 7 Jan. de grens gepasseerd met onze gids Crystel die al het papierwerk heeft geregeld zoals een tijdelijke permit voor de auto. Na wat oponthoud door een vijfde gast die mee wilde met onze tour, doorgereden naar Kalay. Deze vijfde gast kon uiteindelijk niet mee zodat wij met z’n vieren het land in konden. Dit wordt een caravan tour genoemd; je kunt je eigen tempo rijden maar er zijn wel een paar punten waar er afgesproken wordt. Aangekomen in het hotel, gewacht op onze twee reisgenoten, die op een motor reizen, en de briefing gekregen voor de volgende dag van onze vaste gids Tun. Hij blijft de komende 10 dagen bij ons samen met de chauffeur Mo. Vandaag vroeg opgestaan voor een lange dag. Ook al was het maar 350 km naar Monywa, met alle tussenstops en bezienswaardigheden een rit van 10 uur. Zitten net aan het bier in het hotel. Mooie tocht vandaag. Alles ziet er zo veel netter uit dan in India; bijna geen vuilnis langs de kant van de weg en vrij rustig op straat. Tot nu toe geeft Myanmar mij een heel goed gevoel. Natuurlijk de eerste Boeddha’s gezien. Dat hoort er bij. Prima gids die zeer veel vertelt in prima Engels. Zie de foto’s voor een eerste impressie. Nu even in de relax en morgen door naar Mandalay, een rit van 140 km dus vroeg hoeven we niet weg. Uurtje aan het zwembad? XP

1. Natascha:
    10 januari 2020
    Hi jongens, het gaat lekker met jullie reis, veel gezien en meegemaakt zo te lezen. Bedankt voor jullie verhalen en foto’s. Zo reizen we toch een beetje mee. Succes en veel plezier met de rest van de reis. Kijk uit naar het volgende verhaal.