Van Katoen naar Antalya

7 november 2019 - Antalya, Turkije

Van Pamukkale naar Antalya

Na de indrukwekkende kalksteen rotsformaties in Pamukkale op weg naar Antalya. We hebben besloten om nu maar eens geen accommodatie van te voren te boeken omdat Antalya zo groot is en we geen flauw idee hebben waar het gezellig is, buiten dat als je een accommodatie gaat zoeken met de app krijg je ca. 2000 hits…… Na wederom een prachtige weg (geen tolweg) aangekomen in Antalya, maps.me erbij gehouden en gekeken waar de kustlijn op de app geel is, dat moet immers strand zijn! Na een halfuur langs de kust rond gereden te hebben richting de oude stad gereden en een barretje met wifi opgezocht om te kijken of we iets leuks konden vinden. Sibel appartments op 600m van waar we nu zitten dat ziet er leuk en cosi uit! Prima laten we dat doen, boeken we voor één nacht en als het leuk is doen we er nog twee nachten bij! Zo gezegd zo gedaan adres ingevoerd in mapps.me en rijden maar! Dus daar gingen we……..hier links? Dat gaat echt niet hoor dat is echt te smal, nou rij maar door dan dan gaan we gewoon de volgende links en rekent ie wel opnieuw…….hier links? Dat gaat echt niet hoor dat is echt te smal! Ja wat moeten we dan? Rij maar even door, reden we hier net niet ook? Ja inderdaad rij nog maar even rechtdoor dan gaan we zo wel naar links! Hier, hier links, Nee dat kan niet dat is een trambaan, maar daar kan je toch gewoon rijden die scooter rijdt er ook! Nee, Nee dat kan echt niet, oké rij dan maar even recht door, ohja hier, hier naar rechts  dan komen we in de oude stad, nah dat kan niet daar staan alleen maar taxi’s, oké hier dan, hier naar rechts dat kan wel………uhhh slagboom…..ja jezus hoe kom je dan in godsnaam in dat oude gedeelte, nou na nog 2 rondjes rond de oude stad en een paar keer 100m achteruit toch maar een straatje ingereden waar een slagboom het verkeer tegen hield, bij de slagboom aangekomen: zeg even dat we in “Sibel appartments” zitten! Man bij slagboom: “Sibel appartments, okay you can go!” huh dat ging wel heel makkelijk zeg! Ja het entree naar de oude stad was gelukt maaruhhhh wat zijn die straatjes smal hier! Hier kunnen we met die tank toch niet gewoon doorheen, dan rijden we die mensen die daar lekker van hun consumptie zitten te genieten gewoon voor hun sokken! Probeer maar gewoon joh, kan wel! En ja hoor blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat je hier gewoon met je auto door het wandel gebied rijdt, zetten ze gewoon even alles aan de kant! Zoiets zou in NL werkelijk volstrekt ondenkbaar zijn! Na nog wat kleine de-tours en een aantal keren steken omdat de bochten echt te krap waren uiteindelijk bij ons hotelletje aangekomen. Wat een schattig plekje, echt de stress van het zoeken dubbel en dwars waard. De Franse eigenaresse heette ons van harte welkom en nadat we gevraagd hadden wat voor kamers ze allemaal beschikbaar had gekozen voor het brocante penthouse op de bovenste verdieping. Was slechts € 10,- duurder dan de standaard kamer! Auto kon voor de deur blijven staan dus dat was ook prima geregeld. Nou nu maar eens de stad verkennen. Inmiddels was het wel eens tijd geworden voor een haircut want ja bijna drie weken onderweg dan moet het wel weer even in shape gebracht worden. In de oude stad zat niks volgens de eigenaresse van het hotel dus maar even buiten de oude stad gekeken. Na een kleine 50m buiten de oude stad een coiffure gevonden, ergens de trap af in een kelder. “Hello Sir, you do haircuts en shaving?” “yes, yes haircut and shaving, 25 lira” “okay can we sit down here?” “yes, yes, but only one at the time!” “okay no problem we are not in a hurry!”, enfin na 1 ½  uur hadden we allebei weer een nieuwe coup en waren al onze haren (incl. oor-haar, neus-haar en jucbeen-haar) met schaar, ontharings creme en touw verwijderd, waar doen ze dat nog in NL? En dat alles voor 50 Lira totaal, omgerekend € 8,- toch nog maar wat fooi gegeven en ja de kapper moest ons natuurlijk wel even op zijn facebook pagina plaatsen! Tijd voor Bier! HGFP