Pink city

22 december 2019 - Agra, India

Op woensdag 18 december van Delhi naar Jaipur gereden; the pink city. Het eerste stuk met een lifster aan boord. Sabina. Haar een beetje voorbereid op het verkeer waar wij al aardig aan wennen. Wat een totale chaos! In de middag aangekomen in Jaipur en voor de volgende dag een auto met chauffeur geregeld om alle bezienswaardigheden te doen. Het was koud. Volgens het nieuws een cold wave in het noorden van India met temperaturen van zo’n 7 gr beneden het gemiddelde. Het weer de volgende ochtend was wel prachtig. Mooie foto’s kunnen maken van de verschillende paleizen. Vrijdag weer de auto in op weg naar Agra. Ongeveer 240 km rijden. Onderweg een stop gemaakt in Abhaneri om de Chand Baori te bekijken. Een zogenaamde step well gebouwd in de 9de eeuw. Een diepe bron waarin men door een ingenieus trappenstelsel in kon afdalen. Een bijzonder bouwwerk midden in het land bij een klein dorp. Na een koffietje door naar Agra. Wederom een drukke en overvolle stad. Toen ik de volgende ochtend de gordijnen open deed op de 9de verdieping dacht ik even dat het raam melkglas had. Geen zicht! De smog is hier nu heel erg. Dat in combinatie met het seizoen, geen wind en mist maakt het zo erg. Het klaarde wel op zodat we toch nog een goed beeld hebben gekregen van het rode fort en natuurlijk de Taj Mahal. Wat is dat toch prachtig. En het staat allemaal op Wiki. Als jullie het nieuws volgen; geen zorgen, wij hebben van de protesten nog niets gezien. Gaat er zo hier en daar heftig aan toe. Vooral ook in Uttar Pradesh. Begrijpelijk, want de regering wil een bestaande wet op een rare manier amenderen. Ze halen dan wel weer meteen het internet uit de lucht (waar hebben we dat eerder gehad?) Op een of andere manier hebben wij wel WiFi hier in het hotel. Het is tijd voor het ontbijt en rijden straks richting Varanasi. Dat is te veel om in 1 dag te doen dus we moeten nog even bedenken waar we een tussenstop maken. Het is weer dichte mist. XP

1. Natascha:
    23 december 2019
    Veel reis plezier met zijn drietjes, en wat een leuke foto's weer.
  2. Berry:
    24 december 2019
    Fijne feestdagen aldaar.
  3. Hans en Christien:
    24 december 2019
    Dit stukje van jullie reis hebben we een aantal jaren geleden ook gedaan. Zo te zien maken de olifanten nog steeds deel uit van het drukke verkeer in Jaipur. Mooi om dit weer terug te zien. Prettige kerstdagen!